søndag 21. desember 2008

På Soland!

Fredag ettermiddag reiste mor, far, jeg og Dixie til hytta vår på Soland (rett ved Flekkefjord). Det tar omtrent to timer å kjøre dit, men siden vi stoppet for å handle og kjøpe noen andre ting tok det nok en del lenger tid... :) Dixie var tålmodig, og satt fint og ventet i bilen mens vi handlet. Hun er alltid veldig snill og rolig i bil, og har ingenting imot å kjøre laaange turer... Nesten hele turen lå hun med hodet enten oppå den ene foten min eller rett ved siden av, selv om hun hadde to helt ledige seter for seg selv. Dette pleier hun alltid å gjøre, og det er veldig koselig! :)

Da vi kom fram til tunet der veien slutter pakket vi ut av bilen og startet på turen mot hytta. Det var veldig mørkt ute, men heldigvis hadde vi lommelykter med oss. Også dette tok ganske lang tid, både fordi vi hadde en del å bære og fordi Dixie selvfølgelig måtte snuse over alt langs veien... :) Været var ikke heller så veldig fint, med regn i perioder. (Heldigvis sluttet det verste regnet før vi rakk å komme oss ut av bilen...)

Til slutt kom vi fram, og gikk inn i hytta. Sist gang vi var her hadde vi ryddet vekk alt musegiften slik at Dixie ikke skulle få tak i den, men det hadde heldigvis ikke vært mus siden sist... Dette var også grunnen til at vi reiste hit nå, vi måtte legge ut ny musegift før vinteren.

Vi hadde kjøpt med oss et godt bein som Dixie lå og tygde på store deler av kvelden, men hun var også rundt omkring og inspiserte både hytta og terrassen. Dessverre hadde vi glemt å ta med kamera, men vi fikk tatt noen (ganske dårlige) bilder med mobilen. (Prøvde å få dem inn på dataen, men fikk det ikke helt til. Jeg får spørre far, han får det sikkert til på en eller annen måte...) Ellers gjorde vi ikke så mye mer den kvelden. Om natta var ingen av dørene (unntatt gangdøra) lukket, så hun kunne velge om hun ville være i stua eller på et av soverommene. På rommet der jeg lå var det en ledig seng, og her fant vi henne neste morgen... :)

Far og Dixie gikk en god tur på lørdag morgen, litt oppover fjellet og i skogen rundt hytta. Dixie hadde visst hatt det kjempekjekt, og hoppet og sprunget akkurat som hun pleier å gjøre på Hovden. Etter dette pakket vi sammen tingene, og startet på hjemturen. Vi holdt på å glemme å legge ut musegift, men heldigvis kom far på det akkurat da vi skulle gå... :) Også på veien tilbake til bilen fikk Dixie springe fram og tilbake og rundt omkring i langlina, mens vi gikk på en sti. Hun snuste masse nå også, og tok seg noen småturer ned til vannet for å vasse litt...

Da vi kom tilbake til der vi hadde parkert, gikk vi inni bilen og kjørte hjemover. Dixie var visst blitt ganske utslitt av turen. I hvert fall var hun veldig rolig hele turen hjem...

Gry og Millis blogg sa...

Høres ut som om Dixie storkoser seg så lenge hun er sammen med "flokken" sin. Koselig å lese om dette!

Marianne sa...

Heldige dere er som har 2 hytter å reise til. Jeg har ingen, men nå bor jeg i skauen så det er jo ikke så farligt. Hørtes ut som om Dixie hadde en koselig tur også.

Dixie sa...

Ja, det er kjekt å kunne reise til steder litt lenger vekke fra byen... :)

Dixie virker som om hun har det veldig kjekt på begge hyttene! For hun elsker å springe i skogen og hoppe over trestokker og bekker (eller springe rett gjennom dem)og siden hun har langline på seg, må vi ofte følge etter henne på alle de rare stedene hun går for hun vil ikke snu og komme tilbake hvis hun har gått rundt et tre eller noe sånt... :)

Men det høres ut som både Milli, Ask og Embla også får gjøre veldig mye kjekt!! Ask og Embla er jo veldige heldige som alltid har noen å leke med, det hadde nok Dixie likt! :)

Anonym sa...

Fint å lese om hvordan dere koser dere sammen! Dixie har det jo så godt. Syns ho er tålmodig i bilen, ho er jo ikke ett år enda! Nalle syns det er SÅÅÅ kjedelig å kjøre bil, men han er som regel stille inni buret sitt heldigvis.

Nå har dere det sikkert travelt! Leste i en anna blogg om alt dere skulle gjøre, både handle og bake og vaske. Er vel ikke sikkert du får tid til å skrive noe på ei stund, så Nalle og jeg sier GOD JUL med det samme ;o)

Dixie sa...

Vi skal både handle og bake i dag, presangene ble kjøpt ferdig sent i går kveld, så jeg skal nok prøve å få tid til å skrive litt innimellom likevel... :)

Vi pleier f.eks. å bake pepperkakehus, men det har vi nå bestemt oss for å vente med til romjulen... :)

Men GOD JUL til dere også, for sikkerhetsskyld! :)