fredag 13. februar 2009

Oi, så lenge siden...

Nå har jeg visst ikke skrevet noe på mange dager! Men det har egentlig ikke skjedd noe særlig heller, så jeg har ikke hatt noe å fortelle om...

Jeg kan jo begynne med at PCen med alle bildene våre ikke virker, så jeg får ikke lagt ut noen bilder akkurat nå, eller kanskje fra mobilen, men de blir alltid så uskarpe! :) Far skal fikse den, men han har vært syk han også, så PCen er ikke i orden ennå...

Dessuten har Dixie funnet ut at den ene skinnstolen i stua vår, er veldig deilig å ligge i! Hun får ikke lov til å være i sofaen, siden den er svart med et sånt stoff som pels sikkert ville satt godt fast i, men i skinnstolen der har hun bare fått lov til å være... Hun passer perfekt i en liten krøll oppi der, og hun har full kontroll over hele stua. Jeg tok noen bilder av henne i stolen, meen de får jeg jo ikke lagt ut så lenge PCen er ødelagt... :(

Ellers er jeg hjemme i dag. Forkjølelsen min ble bedre og bedre hele tiden, før den plutselig ombestemte seg og jeg ble syk igjen... Derfor går de andre tur med Dixie, og jeg må være inne... :( Jeg som tenkte jeg kanskje kunne få tatt noen fine snøbilder i dag, men det må jeg få gjort en annen dag heller, i morgen kanskje? Håper ikke snøen forsvinner! (Det er ikke meldt varmt vær med det første, så vi kan jo håpe!)

Neste fredag reiser vi til Hovden, det blir nok kjekt! :) Dixie elsker jo å være ute i snøen,  og der er det kommet over 80 cm nå! :) Ser på internett at de fleste løypene er preparert, til og med de som går rett ved hytta vår! Da skal det nok bli enklere å gå på ski med Dixie enn det sist gang da vi gikk i løssnø og Dixie hele tiden falt gjennom skaren og måtte hoppe opp igjen. Det var sikkert tungt for henne, det! :)

Snøskulpturer

De årlige snøskulpturene i Hovden sentrum er også på plass! Før vinterferien i fjor hadde det vært så varmt en periode, at da vi kom var skulpturene ganske mye smeltet, og ikke så fine lenger! :) Men dette er et bilde jeg fant på ww.hovden.com, og sånn så i hvert fall noen av skulpturene ut da de var ferdige i år... Håper det holder seg kaldt på Hovden fram til vinterferien sånn at vi får se dem hele denne gangen! :)

7 kommentarer:

snorredimma sa...

Kjedelig å være syk....Heldig at du har andre som kan lufte Dixie, da.
Og pc'n har en jo blitt heelt avhengig av etter starting med blogginga...Frustrerende å ikk ha pc!
Utrolig fin isskulptur - blir spennende å se den igjen. Lager de alltid den samme hvert år, eller varieres den??

Gry og Millis blogg sa...

Håper du blir fort frisk igjen Tina, på en måte var det jo bra at du ikke er syk når dere skal til Hovden:o)

Så flott isskulpturer. Er det mange?

Nå må far bli frisk så vi får se bilder av den flotte Dixiejenta deres i stolen;o)

Dixie sa...

Tror det er 11 skulpturer til sammen i år... Men det er ikke de samme hvert år, nei... :)

Far er vel egentlig nesten frisk nå, og han holder på å reparere PCen, men siden han var syk da PCen ble ødelagt, fikk han ikke fikset den med en gang... :)

Bra det er en uke til vi skal til Hovden, for da blir jeg jo sannsynligvis HELT frisk til vi reiser! :)

Luna sa...

God bedring og god helg :)
Gleder meg til å se bilde av Dixie i godstolen. Luna kunne nok tenke seg en sånn stol, men vi har bare hjørnesofa... og der får ho ikke oppi ho heller ;)

Nøve sa...

Vi har bare en stol i stua, og den er Nalle sin. Problemet er når vi får gjester, de setter seg alltid oppi der! Da skjønner ikke Nalle noenting, enda han sjelden bruker den sjøl...

Nå må du bli frisk! God helg :o)

Nina og Bonnie sa...

God bedring. Ikke så gøy å være syk nå, men da kan du ihvertfall bli ordentlig frisk til dere skal på Hovden.

Hverdagen er ofte lik og ikke så mye å skrive om. Det sliter jeg med også. Høres ofte kjedelig ut men det er jo noe vi gjør allikavel. Gleder meg til nye bilder av Dixie.

Ha en god helg.

Dixie sa...

Dixie fant ut at denne stolen kunne bli hennes for bare noen dager siden... :) Så vi har ikke hatt besøk siden det. Men når folk kommer på besøk pleier de ofte å sette seg der, så vi får se hva som skjer neste gang... :)

Det er vanskelig å finne noe interessant å skrive om på vanlige hverdager, ja. Men så får de lese de som gidder! :)

God helg! :)