mandag 23. februar 2009

På Hovden!

Nå er vi på Hovden, og Dixie koser seg veldig i den høye snøen! :) Her er det rundt 80 cm snø, og det er i hvert fall mye for oss som er vant til maks 5 cm... Vi kom fram hit fredag kveld, litt over kloken 23, så den dagen ble det ikke noe annet enn en liten tissetur ute i snøen.

Underveis havnet vi i en lang kø for å ta ferje, og mens far, Sebastian og Mya (mormor) kjørte saaakte framover, gikk mor, jeg og Dixie langs veikanten bort til kaien. Vi måtte stå over en båt, men da neste ferje kom gikk mor, jeg og Dixie bare ombord for vi regnet med at de andre fikk plass, de også. Og det gjorde de! Men bare så vidt, for de var den aller siste bilen som slapp ombord (bortsett fra en bil med en stor gasstankt som det var holdt av plass til)... Så det var jo litt flaks! :) Vi hadde noen flere stopp underveis slik at Dixie fikk luftet seg litt, og det var ikke en lyd fra henne bak i buret under hele turen...

På toppen!

I går (lørdag) ble det heller ikke så mange eller lange turer i snøen for det snødde så mye! Men det ble noen småturer innimellom, og Dixie sov store deler av dagen på sofaen... :) I halv syv-tida kom Marian og tante som startet hjemmefra rundt halv tolv med tog til Kristiansand og buss videre opp til Hovden. Mor og jeg tok med oss Dixie ut og møtte dem, og Dixie ble veldig glad for å se dem begge! Hun hoppet og spratt rundt dem, og måtte bare hilse på dem om og om igjen.

Også etter at vi hadde gått inn igjen fortsatte Dixie med å hoppe opp på dem, og håpte kanskje snart Tessy også skulle dukke opp... Men Tessy var jo ikke med denne gangen, så det ble det ikke noe av! Sent om kvelden, i 12-1-tida, skulle mor bare gå litt utenfor med Dixie for at hun skulle få gå på do før vi la oss, men det endte med at både tante, Marian og jeg ble med dem og vi gikk en liten tur ute i mørket i stedet! :)Canon Ixus 870 IS 195

I dag har vi vært mye mer ute. Egentlig planla vi å gå i trekket, men siden det snødde så mye i morges ble det ikke noe av det... I stedet gikk Marian og jeg utenfor, og tok med oss Dixie. Vi hoppet ned i den dype fra terrassen og Dixie bare så på og gikk og snu ste litt for seg selv. Vi gikk også til en bakke der vi tenkte vi kunne lage en akebakke, men i 80cm snø var det ikke lett for verken oss eller Dixie å komme seg fram. Dixie strevde så hardt hun kunne, men gikk også litt i våre spor for å slippe å komme så langt ned i snøen for hvert steg. Dette ble hun veldig utslitt av, så etter en stund da hun kom til et sted der det var vanskelig å komme forbi orket hun ikke å prøve så veldig og begynte å sutre litt i stedet... :) Så da hjalp jeg henne forbi der, og hun hoppet videre i snøen!

Til slutt gikk vi tilbake til hytta, og Dixie sovnet som en stein. Mor, tante, jeg og Marian tok oss også en skitur litt senere på dagen, men da lå Dixie så godt og sov i sofaen, at hun ble igjen hjemme... I stedet gikk far en tur med henne langs veien - det var nok mye bedre enn å hoppe mer i snøen når hun allerede var så utslitt! :)

I hele ettermiddag og kveld har hun sovet og sovet, det eneste hun har gjort er å finne nye soveplasser: i sofaen, foran ytterdøra, midt på gulvet oppe i andre etasje, på gulvet på rommet mitt halvveis under senga, og nå til slutt oppi senga! :)

I senga...

Nøve sa...

Vi har tenkt på dere! Moro å høre at dere endelig har kommi fram i all snøen :)
Flinke Dixie som ikke maser i bilen. Ikke så rart ho sover mye nå om dagen. Blir vel slitne av all snøen og den friske fjellufta alle sammen :o)
Ha en fin ferie!!

Anonym sa...

Det høres i allefall ut som om dere får en snørik vinterferie:o)

Håper Dixie våkner mer til liv etterhvert, sånn at dere får prøvd å gå på ski med henne.

Kos dere i ferien!

Anne-Liss sa...

Så fint at det er mye snø på hytta, da blir den vel en del skigåing i uka som kommer. Tenker Dixie kommer til å være ganske utslitt hver kveld, det er tungt å hoppe rundt i snøen. Håper dere får fint vær, kos dere masse så snakkes vi !!

Marianne sa...

Høres ut som om dere koser dere fælt på hytta, og stakkars dixie som er helt utslitt da! Er gøy med hytte tur og masse snø når man ikke har snø hjemme. Jeg begynner å bli lei snøen nå, og gleder meg til våren. Var en tur i mandal i dag. Der så jeg både krokus og gåsunger!

Anonym sa...

Høres ut som dere koser dere på hyttetur. Kjekt med all snøen for Dixie, selv om hun blir helt utslitt av å bakse rundt i den ;) Kos dere videre! Luna er nok litt misunnlig på all den snøen, hun ruller seg rundt i de små skittne flekkene som er igjen her og der, he he.. ;)

Nina og Bonnie sa...

Snø er god trim for Dixie, da betyr ikke lange turer så mye. Dere reiser til fjellet etter snø, her nede reiser folket til Thailand. Rar så forskjellig det skal være rund om i vårt land. Mener snø mengder, dårlig skrevet av meg.

Flotte bilder du tar av Dixie. Du er blitt veldig flink.

Dixie sa...

Ja, vi har det kjempekjekt her! :) I dag var Dixie med på en liten skitur, men vi var i trekket nesten hele dagen så da var Dixie igjen på hytta sammen med Mya... :) Og i morgen skal vi reise hjem igjen... :(

Jeg har ikke fått tid til å lese så mange blogger i det siste, siden vi har besøk og er ute det meste av dagene, men det skal jeg nok få gjort når vi kommer hjem igjen! :)