fredag 23. juli 2010

Hei igjen! :D

Nå var det visst altfor lenge siden sist innlegg, men i mellomtiden har vi vært i Barcelona fra 8. til 16. juli og hatt besøk fra Belgia, så det har faktisk ikke vært så mye tid til å blogge heller! :D

Barcelona var forresten en veeeldig kjekk og fin by! Vi var først noen dager ca. 1,5 time sør for Barcelona, i en litt mindre by som heter Salou. Dette var et sted med mye turister, men vanlige butikker, historiske bygninger og lignende var det veldig lite av. Hoteller derimot var det maaange av, pluss en lang, bred strand og masse små butikker/kiosker/boder og restautanter langs stranda. Vi bodde på et hotell ganske nær stranda, og dermed også sentrum, så om morgenene og formiddagene var vi vanligvis bare på hotellet og badet og koste oss, også gikk vi mer langs stranda og i “butikkene” om kveldene da temperaturen var litt lavere! ;) Vi var også et par dager i nabobyen Tarragona for å gjøre noe annet litt innimellom. :D

Etter noen dager tok vi toget til Barcelona og var der de siste dagene. Barcelona var en stooor by, og den hadde vel egentlig alt det er mulig å ha, med butikker, restauranter, strender, alle Gaudíhusene, kirker, gamleby og myyye mer! Vi bodde litt utenfor byen, men det gikk buss veldig nær hotellet, så vi kom oss enkelt inn til sentrum! Vi er forresten mor, meg, Marian og tante - det var veldig koselig med en jentetur! :) Det var rundt 30-35 grader og sol hele tiden mens vi var i Salou og Barcelona, så endelig fikk vi litt sommer i hvert fall, selv om det nesten ble litt vel varmt av og til! ;)

Dixie var hjemme med far mens vi var borte, men vi ble veldig godt tatt imot på flyplassen da vi kom hjem! :D Det hørtes ut som hun også hadde hatt det fint, med masse leking med hundene Jack og Chicko (jeg vet ikke helt hvordan det staves… ;), som begge bor rett i nærheten, i tillegg til å være med far litt på jobb, og være mye ute i hagen mens far holdt på med gjerdet. :)

Ellers har vi hatt besøk av onkel og søskenbarn fra Belgia fra mandag og fram til i dag (fredag). Med dem har vi bare vært en liten tur i byen, på båttur innover Lysefjorden for å blant annet se Prekestolen fra undersiden (vi gikk til den sist gang de var her… ;), og vi har kjørt rundt i området for å se litt forskjellige ting. Dixie så ut som hun koste seg med besøk, og hun har fått være med på biltur og litt annet forskjellig mens de var her, så hun har sikkert bare syntes det var kjekt at de var her! :D

Nå blir det sikkert litt mindre som skjer framover, så kanskje jeg kan få begynt litt på oppgaven til fotoskolen etter hvert, og i hvert fall få trent litt mer med Dixie enn vi har gjort til nå i ferien… ;) Dixie virker i hvert fall veldig fornøyd med at det er noen hjemme med henne omtrent hele tiden nå som mor og far også har fri! :D

Ha en fin sommer!

Nøve sa...

Hei på deg, Tina!
Så fin sommerferie du har hatt! Og sommeren er enda ikke over..
Kos dere! Hils Dixie ;o)

Gry Viola og Roxie sa...

Hei på dere! Så bra at dere koste dere i Barcelona. Godt å ha en flott ferie å se tilbake på når vinteren og kulda kommer!! Det er jo enda kjempe lenge til!!
Ferien er jo ikkeover ennå!!
Ha en fin uke!!

Dixie sa...

Nei, det er heldigvis noen uker igjen av ferien enda! :D Og neste helg blir det sannsynligvis en tur til Hovden igjen! Det er en stund siden sist vi var der nå, faktisk, så det blir kjekt å komme dit igjen! :D Ha en fin uke, dere også! :D

Gry og Milli sa...

Det høres jo helt "smashing" ut med jentetur til Barcelona! Tror virkelig jeg skal prøve det jeg også:o)))

Ha en fortsatt fortreffelig sommer Tina, og hils masse til Dixie-jenta:o)

Ville sa...

Jentetur til Barcelona høres heeelt fantastisk ut:o)))
Hørtes ut som Dixie koste seg også når dere var borte, tenk å få leke med 2 gutter, for det var det, eller?
Tenkte litt på dere når vi var i Røldal, hadde nok tatt en tur til dere visst dere var på hytta, er jo ikke så langt mellom Hovden og Røldal.
Ha en forsatt fin ferie Tina...hils mor og Dixie så masse fra oss, så snakkes vi vel om ikke så altfor lenge:o)))

Dixie sa...

Ja, det var kjempekjekt med jentetur til Barcelona! :D
Både Jack og Chacko er gutter, ja! Dixie koste seg visst veldig med dem! :D
Vi har faktisk ikke fått tid til å reise til Hovden enda, men vi reiser på lørdag og blir der noen dager, så det blir nok kjekt å komme tilbake dit igjen! :)