tirsdag 24. november 2009

Julaften!!! :D

...om akkurat en måned... ;) Jeg har gledet meg til jul siden sommerferien, så nå er det ENDELIG bare én måned igjen!!! :D På søndag er det jo til og med første søndag i advent, så da håper jeg vi har fått på plass en del av julepynten - i hvert fall alle utelysene, adventsstaken og stjerna i vinduet! :D Julekalender til Dixie må vi også få kjøpt før tirsdag! Det er jo det viktigste av alt! :D

Ellers skjer det egentlig ganske lite her for tida. PCen der alle bildene ligger, nærmer seg som allerede nevnt i orden igjen, så da kan det endelig bli litt flere bilder i disse innleggene igjen... :)

Vi har forresten oppdaget at Dixie kan en del av navnene på lekene sine, men hun blander selvfølgelig en del av dem av og til, da... Særlig "høna" og "gaggen"... ;) "Pusen", som hun har funnet selv, er nok den hun kan best, men hvis hun blir for ivrig finner hun ofte "elefanten" eller en ball i stedet... ;) Etter at vi fant ut dette har vi prøvd å trene litt på å lære henne disse navnene enda bedre, så hun tar oftere og oftere riktig leke.

I tillegg trener vi litt på de andre tingene hun kan allerede, som for eksempel sitt, dekk, bamse, gi labb, give me five, bukk, bli, på plass osv, pluss at vi har begynt å øve litt på "kryp". Dette lærte vi på sommerkurset i fjor, men vi har glemt helt ut å trene på det siden den gang!

En eller annen gang i løpet av helga som kommer har Marian og jeg avtalt å gå tur med Dixie og Tessy. Så da håper jeg at jeg kan få tatt noen bilder som jeg, hvis jeg er veldig heldig og PCen er klar, kan få lagt ut. :D

Til slutt kommer noen veldig få bilder fra Dixie i Sørmarka, som ble tatt med det lille kameraet, og som jeg derfor har på min PC:

Canon Ixus 870 IS 057Canon Ixus 870 IS 051Canon Ixus 870 IS 064Canon Ixus 870 IS 060

6 kommentarer:

Nina og Bonnie sa...

Fine bilder fra deg igjen Tina. Og nå som du har lært deg å legge ut film så satser jeg på det blir mer av det etter hvert.

Julaften, ja. Er ikke så stressa der jeg. Kan nok ha noe med alder å gjøre.

Marianne sa...

Jeg gleder meg også masse til jul Tina! Og her blir det stress....pga mange unger, blir det masse gave kjøping og enda flere kaker å bake, og vi skal feire julaften hos oss i år, så og si første gangen, det blir skummelt!!! Så må ha ordene i sakene jeg ja!!

Så gøy at du lærer Dixie navnene på lekene!, det driver jeg også på med nå, men jeg må være litt mer generell, for mira spiser jo opp ale lekene!! Så derfor blir det ball, bamse og leke til nå!!

Hilde, Fant og Ebbie sa...

Hei!
Så fin som Dixie er, og så mange ting som dere trener på. Det var mange fine bilder her inne, også.

Jul, ja. Det nærmer seg fort nå. Det blir vel å finne fram adventslysene søndag, og lage litt ekstra kos i heimen.

Ha det fint, og kos deg med juleforberedelsene!

Gry og Millis blogg sa...

Jeg gleder meg til jul jeg også Tina, men jeg gruer meg til å kjøpe julepresanger!!! Jeg liker nemlig ikke å handle...., men når DET er gjort, ja da skal jeg kose meg.

Herlige Dixie som kan forskjell på lekene sine. Hun er så go' den jenta:o)

gleder meg til mere film (og bilder) fra dere jeg også:o)

Gry Viola og Roxie sa...

Så flink Dixie er til å finne lekene sine og skille de ved navn!!
Kjempe fine bilde av henne!! Veldig fint bilde av Dixie (b nr 2), og det siste bilde der hun leker masse med en annen hund!!
Ja nå er det ikke lenge til jul!! Til tirsdag så er det 1 desember! Så til helgen så er det 1 søndag i advent!! Har begynt å finne fram litt pynt. Lilla duker og lys må fram til fredagen + noen nisser!!

Nøve sa...

Dere er så flinke til å trene morsomt!

hmm.. lurer på om jeg husker å henge opp adventstjerna i år??