onsdag 20. oktober 2010

Siste kurskveld!

I dag er det siste kurskveld på kurset vi har gått på de siste ukene, men vi skal fortsette med noen nye treninger av og til (med samme hundeskole), sammen med andre hunder som trenger å trene på å gå forbi andre hunder uten å bjeffe, så det blir kjekt å få trent litt ekstra på det! :)

Siste kurskveld pleier visst å gå med til tur i Sørmarka for å trene på passeringstrening. Vi har trent litt passeringstrening tidligere onsdager også, men da har vi liksom hatt mer kontroll på alle de andre hundene, og alle har trent på samme måte! Men denne gangen blir det noe annet, for vi er nok ikke de eneste som går tur med hund i Sørmarka på den tida… ;)

Jaja, det blir spennende å se hvordan det går, men vi har jo 2-3 trenere med oss som helt sikkert hjelper til hvis det trengs!

Vi fikk en video om hvordan vi skulle trene på passeringstrening, men den er jeg ikke helt sikker på hvordan jeg får lagt ut, så jeg får prøve på det en annen gang, men her kommer i hvert fall en annen av videoene de sendte oss på mail, om hvordan legge ut godbitsøk! Vi har ikke fått testet det ut enda, for vi har hatt mer enn nok med å trene på “leksene” vi har fått på kurset, men nå som kurset omtrent er ferdig skal vi nok få tid til å prøve det! :)

Da jeg så den stoppet den ganske ofte, og midt i et sted fikk jeg den ikke videre, men håper ikke det er sånn for alle! :)

5 kommentarer:

Ville sa...

Skal si tiden flyr, tenk nå er dere ferdig med kurset som dere planla å gå på i vår:o)))

Kjekt å se filmsnuttene du ar lagt ut:o))) der er alltid noe en kan lære fra sånne filmer:o) legg gjerne ut fler Tina:o)

Anne-Liss sa...

Kurs er både lærerikt og sosialt. Får som regel mye igjen for å ha deltatt.
Fine filmsnutter, jeg vil også ha fler. Det er sjelden jeg gidder å lete opp slike filmer selv så det er lettvint og greit når du legger dem ut her ;o)

Inger`s blogg sa...

Takk for du legger ut filmsnuttene om trening, jeg ser gjerne flere om du har.

Så bra dere trener med og på de problemer det oppstår med Dixie.

God helg!

Ragnhild B. sa...

Artig liten øvelse som er god trening for hunden, både fysisk og mentalt! Fortsett med kurs og trening, - det er så gøy! Lykke til!

Nøve sa...

Synd at kurset er slutt, men treningen tar aldri slutt (Hildes ord ;)
Kos dere!