tirsdag 10. juni 2008

Tilbake på skolen, men ingen eksamen!

Forrige torsdag var streiken over. Da måtte vi rett tilbake på skolen igjen, og jeg har derfor ikke fått skrevet noe nytt i bloggen på noen dager. Vi skulle også ha muntlig eksamen denne og forrige uke, men siden det var streik forrige uke slik at halvparten av de muntlige eksamenene gikk ut, pluss at det var mangel på sensorer, var det bare 24 elever i hele 10. klasse som kom opp i noe som helst - heldigvis var ingen av disse meg!

Likevel må vi gå på skolen slik at det ikke skal være altfor urettferdig for de som har eksamen, men vi gjør omtrent ingenting unntatt å se film... Når jeg kommer hjem har jeg i hvert fall mye ledig tid, og da får jeg god tid til å være med Dixie og gå turer, trene på ulike triks og mye annet. Dessuten får jeg tid til å legge ut nye innlegg her i bloggen, pluss bilder og lignende på http://www.finsklapphund.no/.

Fram til nå har Dixie ikke vært redd for å gå i vanlige trapper, men dersom det er åpent mellom trappetrinnene har hun bare villet gå oppover. Og slik er en halvdel av en trapp i huset vårt, så vi har måttet bære henne ned her hvis vi ville ha henne med oss. Men på lørdag, da mor og jeg skulle gå ut en tur, stod hun som vanlig på toppen av denne trappa og klaget litt. Jeg gikk opp for å si hade til henne, og da stod hun faktisk ett trinn nede i trappa! Jeg prøvde å lokke henne til å gå ned, og det gjorde hun! Siden derre har hun gått opp og ned denne trappa flere ganger til dagen, og det ser ut som om hun syntes det er kjekt å endelig få det til.

Det ser ut som om hun nå har mistet de fleste tennene sine, men plutselig faller det ut en ny, så vi er ikke sikre på hvor mange hun egentlig har igjen...

Sofaen er også fortsatt kjekk å hoppe opp i uten lov, og ofte hvis hun får noe godt som er litt stort og hun må gjemme seg vekk mens hun spiser på, hopper hun opp i sofaen og koser seg her. Etter en liten stund hører vi vanligvis klaging og graving fra stua, og da vet vi at hun har satt fast det hun fikk mellom sofaputene i hjørnet, og får det ikke ut selv... I det siste har hun faktisk vært ganske flink og snur ofte på vei mot sofaen hvis vi roper på henne og sier at det ikke er lov.

Vi gleder oss veldig til sommerferien og til å reise på hundekurs til Trysil. Det blir kjekt - håper vi kan lære mye nytt og spennende! :)

(PS: Bilder kommer!)

Ingen kommentarer: