onsdag 11. juni 2008

Sørmarka

I går ettermiddag gikk mor, jeg og Dixie tur i Sørmarka. Dixie koste seg kjempemasse og fikk treffe flere nye hunder, blant annet en valp på 8 måneder som hun lekte med en liten stund.

Over alt var det nye lukter som måtte snuses på, og selv om hun egentlig gikk ganske fint i bånd på stien der vi ville gå, snudde hun plutselig og tok seg en tur inn mellom busker og trær på begge sider av stien.

Hun sprang mye der det var høyt gress, og hoppet akkurat som en kanin! Det var kjekt å se hvor gøy hun hadde det...

Underveis prøvde vi også hva som skjedde hvis mor stoppet opp, mens jeg og Dixie fortsatte å gå. Vi gikk et stykke videre, men så snudde Dixie seg og stod og ventet til mor kom. Etterpå byttet vi slik at jeg ventet, og mor og Dixie gikk videre. Denne gangen fant hun noe veldig interessant å snuse på i veikanten, men plutselig så det ut som hun kom på at jeg ikke var der og gikk tilbake på veien og ventet på meg. Da jeg kom bort til dem gikk hun ut i veikanten igjen for å snuse videre...

Vi prøvde også å gjemme oss, en av gangen, inne i skogen bak et tre. Første gangen, da mor gjemte seg, fant hun henne med en gang. Men da jeg gjemte meg, og hun ble nødt til å gå et lite stykke på veien før hun kunne finne meg, kom det en gjeng med syklister forbi og de ville hun gjerne løpe etter. Mor stoppet henne og da gikk hun rett og fant meg! Det er veldig kjekt å se at hun liker å være sammen med oss, og at hun passer på oss!

I kveld skal vi møte to andre finske lapphunder, og da skal de nok ha det gøy! Håper vi husker å ta med kamera (noe vi ikke gjorde i Sørmarka), slik at vi får tatt noen bilder som kan legges ut i bloggen!

Ingen kommentarer: