fredag 21. august 2009

Endelig Ville igjen… :D

Forrige tirsdag kjørte mor, jeg og Dixie til Sørmarka der vi hadde avtalt å møte Berit og Ville. Nå har jo både vi og dem vært på ferie en stund, og for det meste på forskjellige tidspunkter, så det var leeenge siden sist Ville og Dixie hadde fått leke sammen! :)

IMG_942530IMG_946627IMG_946826

De få metrene det er å gå fra parkeringsplassen til hundeområdet er aldri lette å gå med disse to i bånd, spesielt ikke på veien bort. Da drar de både framover og mot hverandre og i alle andre retninger, og vet nok veldig godt hvor de er! :)

Da vi var kommet fram og slapp dem løs, begynte de som alltid å leke med én gang! Det kom og gikk en del hunder innimellom, og de fikk måtte også være med å leke en stund før de fikk gå videre med eierne sine! Dette var blant annet en golden retrievervalp, en tibetansk spaniel, en chihuahua, en labradoodle, et par fuglehunder og noen til…

IMG_953007IMG_949518IMG_948720

Når Dixie og Ville har lekt sammen en stund, kan det lett oppstå noen småkrangler. Da prøver vi selvfølgelig så godt vi kan å skille dem, og det gikk veldig fint på denne turen. Etter en bitteliten pause lekte de (som vanlig) kjempefint igjen, og var verdens beste venner! :P Dette er sikkert (forhåpentligvis) noe som ordner seg når de begge blir litt eldre…

Etter en stund satte vi på dem båndene sine, og gikk tilbake mot parkeringsplassen. Nå dro de ikke lenger, og de var begge veldig rolige på veien mot bilene.

IMG_950716IMG_950615

Selv om vi nå var framme ved bilene betydde ikke det at vi gikk hjem! Dixie har nemlig begynt å bjeffe en del når andre hunder går forbi oss, uten at hun får hilse på dem, så Berit ga oss maaange gode tips til hva vi kunne prøve for å få slutt på dette.

Etter dette har vi tenkt mye på disse tipsene hver gang vi går tur, og litt bedre går det i hvert fall! :D Så håper vi det kan gå enda bedre etter hvert som vi får trent mer, og Dixie skjønner at vi ikke har så lyst til å beholde denne bjeffinga… (hvis det er andre som har gode råd, så er det bare kjekt om dere sier ifra! :)

IMG_955601

Det går litt lenger mellom innlegg og kommentarer fra meg for tida. Skolen begynte nemlig igjen på mandag, og vi har allerede fått mange tykke bøker, og lekser som må gjøres… Likevel prøver jeg å lese de andre bloggene innimellom, så selv om det ikke er alt jeg får kommentert, leser jeg det meste! ;)

God helg! :D  

IMG_951113IMG_946924IMG_948621IMG_948919IMG_949617IMG_954403IMG_944628    IMG_951611

11 kommentarer:

Marianne sa...

Masse flotte bilder av Dixie og Ville som leker...klart de må krangle litt, de er jo fjortisser!

Så bra at dere får gode tips om bjeffingen til dixie..det er slitsomt når det er sånn...Bare husk å ikke "trene" på rådene, men inkludere de som en vane...det skal ikke øves på, men bli en del av hverdagen.....

Ville sa...

Så herlige bilder du har fått tatt av dem Tina!!! Jeg ser tydelig på dem at gjensynsgleden er stor, iallefall på Ville, hun smiler og smiler er så glad for å se Dixie igjen. Kanskje vi skal kalle dem for Tuppen og Lillemor, verdens beste venninner som krangler innimellom.

Det ene bilde som du har tatt er veldig likt et av dem fra vårt første eller andre møte, hadde vært moro dersom det var mulig og legge de to inn samtidig.

Nå er vi hjemme denne helgen, skal vi i sørmarka så gir jeg beskjed, det kan jo du også. så kan vi jo treffes, var du på agility trening på torsdag som var???

Gry Viola og Roxie sa...

Så fine bilder av Dixie og Ville!! ser veldig godt på de at de synes det var utrolikg kjekt å treffes igjen!! Litt kraangling er det vel mellom de fleste voksene tisper? Har ikke helt peiling på det men er de er vel som oss at de blir litt lei av og til. Vi tar bare en time out så er alt greit igjen!!
Ha en fin helg!!

Gry og Millis blogg sa...

Så koselig at "Tuppen og Lillemor" fikk treffe hverandre igjen etter ferien! De er så vakre begge to Tina, og så flott pels som de har. Milli ser fortsatt ut som en nakenhund....

Så flinke dere er som trener på å passere andre hunder. Milli har også begynt å bjeffe hvis hun ikke får hilse på, så du må gjerne videreformidle tipsene du har fått av Berit:o)

En ting Tina. Berit og jeg har liksom vært helt sikre på at Milli og Ville ligner litt på hverandre. Du har jo sett dem begge. Gjør de det? Jeg har skjønt at Ville er større enn Milli, men det later til at begge er ganske "spisse" og ikke så grovbygde? Litt sånn reve-aktige liksom (Berit kommer sikkert også til å spørre, for vi er litt nysgjerrige;o)

Lykke til med skolen:o)

Dixie sa...

Det var lurt, Marianne! Å ikke "trene! på dem, men få de til å bli en vane! Det må jeg huske! :)

Berit: Vi var ikke på agilitytrening på torsdag, for klarinetten er fra halv seks til 18.10, så da rekker vi det ikke... Men vi var på mandag! Jeg skal si ifra hvis vi går i Sørmarka! :D

Jeg kan prøve å finne det bildet fra et av de første møtene mellom Dixie og Ville, også kan jeg legge dem ut, begge to! Hvilket bilde var det du mente?

Gry Viola: Det virker som det er en del voksne tisper som lett krangler litt med hverandre, men det er egentlig bare Ville Dixie krangler med... Så akkurat det er litt rart! :) Men det går jo heldigvis fort over, da!

Gry og Milli: Pelsen til Milli kommer nok snart tilbake, den også! Da Dixies pels først begynte å vokse ut igjen, gikk det ganske fort! Jeg kan jo prøve å skrive ned det jeg husker av tipsene vi fikk av Berit, også kan hun sikkert skrive en kommentar med alt jeg har glemt, og med det jeg husker feil! ;)

Om Dixie og Ville er like? Hmm... De er vel kanskje litt like, ja. Som du sier er jo Ville en del større enn Milli, men begge er vel ganske spisse, og mye mer reveaktige enn de fleste andre lapphunder! Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på dette, men jeg kan jo se enda litt nærmere neste gang vi møter Ville! :D

Gry og Millis blogg sa...

Det hadde vært fint hvis du hadde tid til det en gang Tina, her har alt sklidd helt ut i ferien....:o(

Både Berit og jeg har hatt på følelsen av at de er litt like, de to revejentene våre. Godt å få det bekreftet;o) Tusen takk:o)

Nøve sa...

To herlige lappejenter er de!!!
De kjenner hverandre så godt. De vil nok alltid bli venner igjen sjøl om de tuller litt iblant.

God helg, og lykke til med ett nytt skoleår!

Ville sa...

Vi er visst litt rare Gry og jeg, håper begge at våre små/store jenter er veeeldig like:o)))

Så jeg lurer jo jeg også Tina, våget jo ikke å spørre så mye, ville ikke virke masete og barnlig;o)


Bilde jeg tenker på i dette siste innlegget er der hvor de har ansiktene sine vendt mot hverandre, Dixie sitter og Ville er i ferd med å sette seg.
På det bilde for 1 år siden så satt de begge 2 og så på hverandre, da men da satt Dixie på den siden som Ville er på denne gang. Synes det er litt morsomt med nesten 2 indendiske bilder:o)))
Ellers så må jeg jo nesten få takke deg for alle de fine bildene du tok av Ville:o)

T :-) sa...

Herlige bilder av to vakre lapper som storkoser seg :-)

Dixie sa...

Det bildet skal jeg prøve å finne, Berit! :D Jeg tror jeg vet hvilket du mener... :)

snorredimma sa...

Så mange fine bilder...Du har klart å fange dem (hunden) i de rette øyeblikkene - vi ser at dem trives veldig godt i hverandres selskap.

Ja, hvilke tips har Ville gitt deg angående denne bjeffinga på andre hunder? Dimma er nemlig likadan - veldig utålmodig etter å hilse på andre hunder og bjeffer som en gal...