lørdag 6. mars 2010

Hei igjen! ;)

Det er ikke så lett å finne noe å skrive om for tiden, og derfor er det vanskelig å finne overskrifter som passer også! Det er fortsatt en del snø her, og hver gang det ser ut som den begynner å forsvinne, snør det på nytt… Dixie har selvfølgelig ikke noe imot snøen, men etter at den i går hadde ligget i 78 døgn i strekk, og dermed har slått rekorden for Stavanger for leeenge siden, kan det godt begynne å minke litt på den nå… :) Og heldigvis har de faktisk meldt noen få plussgrader fra søndag ettermiddag og i hvert fall fram til fredag! :D

Ellers skjer det omtrent ingenting her, i hvert fall ikke noe annet enn det normale. Dixie koser seg som sagt veldig i snøen, og snuser både ofte og lenge på alt det gode som finnes under den når vi er ute på tur! ;) Og det er ikke sjelden vi ser at hun står og spiser på noe hun har funnet der… ;)

Jeg har vel kanskje ikke fortalt at vi var hos dyrlegen onsdag før vinterferien (altså for en stund siden), for årlig kontroll og vaksinasjon av Dixie. Hun er ikke så veldig glad i å gå hit, men hun vet at hun må, så hun går inn døra og setter seg på vekta… ;) Denne gangen veide hun 15,4 kg, som egentlig var ganske passe for henne! Hun kunne godt gå ned til 15 kg også, men det var visst ikke så viktig! Så da er hun i hvert fall ikke “for tung” lenger, som dommeren på Biri kalte henne… ;)

Sjekken av veterinæren gikk også fint, og sprøyta merket hun ikke en gang... Hun virker alltid litt fornærmet når hun må stå oppå bordet og bli sjekket. Da står hun helt i ro, og vil vanligvis ikke ha godbiter en gang! Men med en gang dyrlegen går for å hente noe eller i hvert fall flytter seg litt bort fra bordet, da har hun ikke noe imot noen ostebiter eller andre godbiter som de har der… ;)

I morgen er det familieselskap for tante, Martin (søskenbarn) og meg. Siden vi alle har bursdag ganske nær hverandre tar vi det bare samtidig. Dessuten kommer Sebastian hjem fra USA i dag og skal være her en uke, så da er det greit å få holdt sleksapet mens han er hjemme! :) Dixie hadde nok gledet seg hvis hun visste at det var selskap i morgen, for det er nemlig hos Tessy det skal foregå! Og i den hagen pleier de alltid å få leke og kose seg en del! :) Hvis jeg husker kamera skal jeg prøve å få tatt noen bilder av dem i hagen, men uansett skal jeg nok fortelle om selskapet når det er over! :)


God helg!


7 kommentarer:

Gry og Millis blogg sa...

Jeg er enig med deg Tina, nå kan det bli vår:o)

Milli er også interessert i å smake på ting som finnes under snøen... Ikke alltid like velkomment hos meg kanskje, da det ikke er like delikat alt som er der;o)

Så fint det gikk hos dyrlegen. Jeg er sikker på at Dixie er kjempefin nå!

Kos dere i selskap, det blir spennende å høre hvordan Dixie reagerer på at Sebastian kommer hjem.

Inger`s blogg sa...

Det er ikke så mye nytt hos oss heller, lengter etter snøen skal bli borte, selvom hundene våre syntes det er ok.

Om Chicko graver langt ned i snøen, ja da kan jeg være sikker på han finner noe å ete.

Nøve sa...

Så flink Dixie er hos dyrlegen,da! Godt at de var fornøyde med vekta også :o)

Dere har forhåpentligvis hatt ei fin helg alle sammen. Håper dere får ei fin uke.
Jeg skal "ta helg" til uka, så jeg håper det blir noen skiturer på meg ;o)

Ville sa...

Nå er det vel vår tenker jeg. Det kan vel ikke snu og bli minus igjen nå???

Ville liker også å gå å snuse i snøen, finner alt mulig der, og det er ikke alt jeg klarer å se hva er.

Nå når det er lysere om kvelden så kunne vi vel ha truffet hverandre en ettermiddag, kanskje i den uken?

Kan tenke meg du og Dixie synes det er kjekt at Sebastian er hjemme på besøk.

Så flink Dixie er hos dyrlegen:o))

Siss sa...

Lappphunder elsker å snuse i snøen.Og di finner altid noe å spise på:-)
Så bra at Dixie er i passe hold nå.
Kjekt med årlig kontroll på hundene.
Jeg hadde alle mine på helse sjekk her om dagen. Alt ok med dem også.

Dixie sa...

Høres ikke ut som Dixie er den eneste som finner mye godt nedi snøen... ;)

Det blir nok ikke kaldt igjen nå, Berit. De melder bare plussgrader framover, og snøen har jo begynt å smelte en del allerede, så endelig kan det kanskje bli vår!? ;)

Ja, det hadde vært kjekt å møte dere snart! Jeg kan jo spørre mor om det er en dag som passer om ikke så altfor lenge? :)

Ville sa...

Dixie er sååå søt på headingen:o)))

Jeg har ikke tatt kontakt for det har jo ikke vært noe særlig til vær, håper været blir bedre i neste uke.
Det er jo så lenge siden sist synes jeg.
En nuss på nesa fra Ville til Dixie:o)