torsdag 25. februar 2010

Vinterferie på Hovden! :)

Nå har vi hatt noen kjempekoselige dager i snøen på Hovden! :) Mor, far, Mya (mormor), Dixie og jeg kjørte opp på fredagskvelden, dagen etter kom Marian og tante med buss og tog og på søndagen kom også Thor Johan (søskenbarn) og Ingvild.

Lørdagen gikk med til å ta bilder til fotoinnleveringen, men siden fristen ble forlenget har jeg ikke sendt dem inn enda… :) Mor og jeg gikk også en god tur med Dixie i snøen. Snøen var mye dypere og mykere enn den vi har hjemme, og Dixie koste seg veldig i langlina si.

Rundt halv syv kom Marian og tante. De var litt tidligere framme enn vi hadde regnet med, så vi rakk ikke å gå ned til veien og ta i mot dem før de plutselig ropte “hallo” fra gangen… :) Da spiste vi middag, og koste oss resten av kvelden.

Dagen etter stod vi ganske sent opp og spiste en god og lang frokost før mor, tante, Marian og jeg kjørte til sentrum og gikk en skitur. Vi hadde ikke gått på ski siden forrige påske, så det var kjekt å endelig få prøve det igjen! Far gikk en tur med Dixie i mellomtiden. Hun fikk faktisk springe litt løs mellom hyttene (mor og jeg tør aldri å slippe henne løs, men far prøvde denne gangen), så da fikk hun sprunget og snust så mye hun ville! :)

Om kvelden kom Thor Johan og Ingvild endelig fram, etter å ha kjørt omtrent heeele dagen. Veiene var visst veldig glatte, og fulle av is og snø, så de hadde kjørt ganske sakte. Vi fikk ikke gjort så mye mer denne kvelden, bortsett fra å spise middag og se på TV, men neste dag var vi klare for ny skitur! Denne gangen var Thor Johan og Ingvild også med, mens Mya, far og Dixie var igjen på hytta.

Vi tør ikke ta med Dixie i løypene i sentrum, for det er alltid så mye folk og hunder der, men i påsken pleier løypene rundt hytta å være oppkjørte, så da får hun være med! :D Mor og tante gikk en tur med henne da vi kom hjem fra skituren i stedet, i langline i skogen, så hun fikk springe, snuse og kose seg akkurat som hun ville selv!

Tirsdag var siste hele dag på Hovden, så denne dagen brukte vi (mor, tante, Thor Johan, Marian og jeg) i skitrekket. Dette heller hadde ingen av oss gjort siden påske, så vi begynte i barnetrekket… Vi kom fort inni det igjen, så vi tok noen andre, lenger trekk etter hvert. Far kom også til området der alle trekkene og sånt er, og gikk en tur med Dixie der. Hun var visst ganske “gal” og bjeffet på de fleste med slalåmutstyr. Selv om denne turen ikke ble så lang i avstand, virket det likevel det var denne hun ble mest utslitt av da vi kom tilbake til hytta! :) Jeg prøvde å trene henne litt da hun i en periode begynte å bjeffe en del i hytta, men etter bare en liten stund hadde hun fått nok, og gikk å la seg under senga mi… ;)

Dagen etter (altså i går) var det tid for hjemreise. Vi pakket og gjorde oss klare fra morgenen av, og kjørte avgårde akkurat 13.30. Dixie fikk et par småturer før vi reiste, én underveis og én da vi kom hjem, og det var visst nok, for etterpå sovnet hun på mor og far sitt rom, og lå der resten av kvelden…

Bildene er ikke lagt inn på dataen enda, men de kommer etter hvert! :D

Nøve sa...

Dere har hatt en fin vinterferie. Det må være veldig godt å ha ei hytte å reise til!
Selvfølgelig måtte Dixie bjeffe litt i alpinbakken. Der var det sikkert mange raringer med diger hjelm og greier. Noen såg kanskje ut som snømenner også??

Gry Viola og Roxie sa...

Så flott vinterferie dere er på!!
Deilig å ha en hytte å reise til!
Har vært ganske bra vær her i Rauland! Tror at dere har hatt ganske likt vær som oss!!
Ha en fin helg!!

Gry og Millis blogg sa...

Det høres ut som om dere har hatt en flott vinterferie på Hovden Tina. Litt på ski og litt på gåtur (på beina). Dixie har fått snuse og kose seg i langlina:o) Tenk så rare vi må se ut for henne når vi kommer susende på slalomski, med hjelm, briller og annet utstyr, klart det må kjeftes litt på sånne uhumskheter:o)

Gleder meg til å se bilder:o)

Marianne sa...

Kjempe fin vinterferie dere har hatt!
Dere er så heldige som har hytte på en så fin plass, skjøner godt dere koser dere der oppe..

Dixie sa...

Hehe, Dixie syntes nok folkene med slalåmutstyr så veeeldig rare ut med de store hjelmene sine og sånt, ja! Hun liker seg nok best rundt hytta eller andre steder der det er masse snø og lite folk, tror jeg! ;)

Anne-Liss sa...

Så heldige dere er som har hytta på Hovden, fint å ha et slik sted som samlingsplass og kos.
Morsomt å lese om Dixie som bjeffet på slalomkjørerne, Maila synes surferne på stranden er nifse. Svarte drakter som plutselig dukker opp fra sjøen, da bjeffer hun og jeg greier nesten ikke roe henne :)
Gleder meg til å se bilder !!