lørdag 25. april 2009

For et fint vær! :)

Nå har det vært sol og blå himmel her i maaange dager, og veldig varmt også! :) I dag er det faktisk over 20 grader ute! Dixie blir selvfølgelig ganske varm i dette været, men det fører jo også til at hun får være mye ute – både på tur og i hagen!

I gresset3

Når vi har vært ute disse dagene, har jeg prøvd å få tatt noen bilder til fotokonkurransen, men det er ikke lett! Det ender ofte med at Dixie får øye på et insekt, som hun bare må prøve å fange! Og da er hun jo ute av bildet for lenge siden… Jaja, vi får bare fortsette å prøve, så får vi se hvordan det går! :)

Ute...

I dag har Dixie allerede vært ute en god stund i hagen, og vi har vært på tur. Da vi kom hjem fra turen, og Dixie så døra, dro hun mot den og stod helt inntil døra for å komme inn! Hun liker seg jo veldig godt ute, men jeg tror faktisk hun hadde lyst til å finne et godt og kaldt sted å ligge… :)

Blå himmel

Mens vi var ute på tur, møtte vi tilfeldigvis også Berit og Ville, som hadde gått tur i Vannassen! :) Det var ingen steder i nærheten vi kunne slippe dem, så det ble ikke noe leking, men de fikk i hvert fall hilse litt på hverandre!

I smørblomstene på Vaulen

Håper dette været fortsetter! Det er så kjekt å kunne gå tur i sol og fint vær, i forhold til i vinter når det var så kaldt og så mye regn! Mor og jeg var forresten på IKEA i går og kjøpte masse sommerting: blomster, utelykter, papptallerkener, stearinlys og mye annet. Det skal bli kjekt å få det på plass i hagen også! :)

Blomst

Jeg og Dixie skal forresten også melde oss på agilitykurs i helga 5. til 7. juni! Endelig skal vi også komme i gang med agility, det jeg alltid har syntes ser sååå kjekt ut! :)

God helg!

7 kommentarer:

Gry Viola og Roxie sa...

Så fine bilder!! Du er kjempe flink til å ta bilder, finest er de av Dixie!!! Her er også være fint!! Håper det blir fint vær i morra også, da skal vi på utstillingen på Kongsberg, skal bli morro å se åssen Roxie vil oppføre seg sammen med mange andre hunder!!! Ha en fin helg!!

snorredimma sa...

Agility-er morro, og det kommer sikkert Dixie til å elske!! Det første bildet av Dixie er nydelig -du er flink til å ta bilder!
Så artig at du traff Berit og Ville på tur.....

Fortsatt god helg!

Nøve sa...

Du har blitt så flink med kamera :o)

Agility blir helt sikkert moro! Neste sommer blir det vel ikke plass til verken lykter eller blomster i hagen...tipper det blir tunnel og hinder og div ;o)

Det har vært nydelig vær her også! Vi tok en liten sykkeltur idag. Snøen var borte på det jordet der Nalle bruker å ta "spisepause", men han rulla rundt og kosa seg der snøflekken hadde vært. Så gikk det opp for meg at bonden hadde spredd møkk der...
Nalle ligger fortsatt ute til lufting. Hva vil damene si imorgen?? Kanskje de elsker lukta like godt som han??

Nina og Bonnie sa...

Ja vi koser oss også i det fine været. Det har ikke vært så varmt her, men deilig uansett.

Og jeg er enig med de andre. Du er virkelig flink til å ta bilder. Her var det mange fine.

Moro på kurs. Jeg har også prøvd et helgekurs i agility. Men det var med den forrige hunden min.

Dixie sa...

Ja, vi kommer nok til å skaffe oss litt agilityutstyr etter hvert, hvis kurset er vellykket! Men det er ikke langt til en ordentlig agilitybane herfra heller, ca. 5 min med bil, så da trenger vi kanskje ikke de aller største hindrene i hagen!? :)

For noen uker siden rullet Dixie seg på et jorde, som vi plutselig fant ut at var gjødslet. Hun luktet ikke akkurat godt etterpå hun heller... ;) Men det virker ikke som andre hunder har noe imot det, kanskje tvert imot? :)

Ville sa...

Bildene av søte Dixie er flotte som alltid:o)
Jeg sitter å lurer på om jeg også skal være med på helge kurset. Det er jo så kjekt å gjøre noe sammen :o)
Ja, tenk at vi møttes sånn helt tilfeldig på gata. Synd vi ikke kunne sleppe dem. Blir en stund til jeg kan slippe Ville for hun har løpetid. Jeg tar kontakt så snart den er over, så kan vi jo ta en ettermiddagstur i Sørmarka, med jentene våre :o)

Dixie sa...

Nå har vi meldt oss på kurset. Veldig kjekt hvis dere også blir med! :) Vi får snakkes når Ville er ferdig med løpetiden, da, så de kan få leke litt igjen! :)