tirsdag 3. juni 2008

På mor sin jobb

Siden det nå er streik på skolen, og jeg har fri, får jeg mye tid til å være med Dixie! Det er veldig kjekt, for da kan vi gå koselige turer sammen og trene litt på lydighet og ulike triks. I det siste har vi øvd en del på "bukk", og i går da vi holdt på, gjorde hun det plutselig helt av seg selv utem at jeg sa noe som helst! Det var veldig gøy, for da forstod jeg at hun i hvert fall skjønner hva vi holder på med når vi trener på slike ting. Så nå skal vi bare fortsette å trene på dette, til hun kan bukke på kommando, og ikke bare når hun vil det selv...

Og hva skal vi øve på etterpå, mon tro? Kanskje rull rundt? Eller på plass? Sitte bamse, kanskje? Vi får se. Men selvfølgelig skal vi også trene på viktige ting som innkalling, kontakt, sitt, dekk, bli osv i tillegg! Håper streiken varer leeenge, så vi får mye tid til å øve på disse tingene!

I dag var både jeg og Dixie med mor på jobb. Vi har fått sele til henne i bilen, så hun slipper å være i bur hvis vi ikke skal så veldig langt, og hvis noen kan sitte ved siden av henne å passe på. Vanligvis er det jeg som sitter ved siden av henne i baksetet, og når vi begynner å kjøre, legger hun seg ganske snart ned med hodet i fanget mitt! Det er veldig koselig...

På jobben sov hun for det meste, men vi gikk også noen turer rundt omkring i området. Hun fikk hilse på mange mennesker - noen hadde hun møtt før, og ble veldig glad for å se igjen, mens andre var helt nye. Vi hadde med det lille buret til henne og noen leker, men dette brukte hun nesten ikke, det var så varmt at hun sovnet med en gang vi hadde vært ute så hun fikk rett og slett ikke tid til å bruke det... :)

En av gangene vi var ute på tur, gikk vi oppover en skråning mellom en del hus, og da vi kom til toppen var det et stort åpent område med masse gress, litt busker og trær. Det var veldig fint her, og det gikk noen stier rundt omkring i gresset. Neste gang jeg og Dixie er med mor på jobben må vi gå hit og med ha med langlina slik at Dixie kan få springe litt mer på egenhånd!

Vi hadde det veldig kjekt på jobben til mor, og det kan godt tenkes at vi blir med flere ganger, spesielt når sommerferien begynner... :)

Ingen kommentarer: