lørdag 16. august 2008

På mor sin jobb

På fredag var Dixie og jeg med mor på jobben. Det virket som hun kjente seg igjen fra sist gang, hun hilste på menneskene hun hadde møtt tidligere, og stoppet ved døra til mors kontor.

Omtrent med en gang tok jeg og Dixie oss en tur rundt omkring i området ved jobben. Først oppover en lang bakke mellom noen hus, forbi en skole og opp til et ganske stort gress med noen stier i ulike retninger. Her gikk vi til vi kom til et gjerde med en byggeplass innenfor. Da fant vi bare en ny sti som gikk i samme retning som der vi kom fra. For å ikke gå forbi akkurat de samme husene som vi hadde sett på veien opp, prøvde vi en annen vei og håpte vi kom ned omtrent der vi skulle.

Men det gjorde vi ikke... :) Da vi kom ned var det eneste vi så en stor fotballbane og flere små ballbinger, og jeg visste ikke om vi skulle gå til høyre eller venstre. Jeg gikk den veien jeg trodde var riktig, og Dixie hadde ikke noe annet valg enn å følge etter meg. Slik måtte vi gjøre flere ganger, og hver gang måtte jeg velge den veien jeg trodde var i riktig retning. Til slutt kom vi fram, så heldigvis hadde jeg gått riktig! :)

Da vi kom inn igjen fikk Dixie et helt nytt bein med kyllingfyll som hun koste seg med lenge... Vi gikk også en tur til, og da fant vi en skog som faktisk var et turområde med stier i mange ulike retninger, trær, steiner og bakker, akkurat slik som Dixie liker veldig godt! Men siden jeg aldri hadde vært her før, var det litt skummelt, så vi gikk ikke så veldig langt før vi snudde og gikk tilbake.

Siden vi skulle reise til Hovden i dag, gikk vi fra jobben klokka 12. På hjemveien kjøpte vi med oss lunsj som vi planla å spise på en rasteplass langs veien, men da vi ikke hadde funnet en eneste rasteplass før vi var hjemme spiste vi den heller i hagen mens Dixie fikk springe løs og kose seg i hagen (som fortsatt er stengt igjen med alle mulige slags ting)... :)

Ingen kommentarer: