tirsdag 16. juni 2009

Agilitytrening…

I går var første agilitytrening etter kurset. Hver mandag og torsdag er det satt av tid fra klokken 18 til 19 slik at nybegynnere som er medlem av SBK (sør-Rogaland brukshundklubb) og har gått agilitykurs i klubben kan komme og trene, med viderekomne som hjelpere. (De viderekomne trener med sine hunder trener etter klokken 19…)

Denne gangen uka var det de samme som hadde kurset som hadde ansvaret for nybegynnertreningene, så de visste jo akkurat hvor langt vi hadde kommet og kunne derfor hjelpe oss til å trene videre…

Vi begynte med en gjennomgang av mønet og stigen. De stod litt høyere denne gangen enn de gjorde på kurset, og hoppene var også flyttet ett hakk opp… Men det var ingen problem for noen av hundene!

Etterpå prøvde vi noen forskjellige kombinasjoner av hopp, møne, tunnell og lignende, før vi gikk over til å trene litt på slalom – med 8 pinner denne gang. Vi har satt opp fire pinner i hagen, så Dixie og jeg trente bittelitt på dette på lørdag. Derfor gikk dette ganske bra på treningen, og Marit (som den ene hjelperen het) forstod at vi hadde “tjuvtrent” litt… ;)

Helt til slutt tok vi noen enda lengre baner der det ble ført på flere og flere hindre. Det gikk egentlig ganske fint dette også, men med én gang Dixie fikk øye på eller kjente lukta av en godbit, ble hun helt uinteressert i den gode leveren hun alltid har likt så godt… Så vi får se om vi kanskje må skifte til noe annet neste gang…

Uansett er det VELDIG kjekt med agility! Neste trening er på torsdag, men etter dette er det sommerferie… :( Da får vi nok bare trene på de få hindrene vi har i hagen til høsten kommer og treningene starter opp igjen! :P

11 kommentarer:

Marianne sa...

så kjekt at dere er komet så godt i gang med treningen Tina....synd at det er sommerferie...hehe

Ville sa...

Luringen;o) av en skala fra 0 til 10, så skåra dere 10 på slalomen, ikke rart alle lurte på om dere hadde tjuvtrent;o)

Tina nå er nettet iorden igjen, jeg har lagt inn masse fine bilder av deg og Dixie som går banen på bloggen min. (Bildene ER fine til å være meg som fotograf;o)

Gry og Millis blogg sa...

Så gøy Tina. Det er faktisk litt lærerrikt å lese det du skriver også, i hvertfall for meg som ikke kan noe om agility:o)

Milli blir lei av leverbitene, så jeg bruker dem bare når det er noe "ekstra". Jeg tror de smaker så "mye" at det for kan bli litt FOR mye av det gode liksom:o)

Nina og Bonnie sa...

Ser ut som dere trives med dette. Kanskje trener dere til konkurranse? Dette er sikkert noe dere har tenkt å fortsette med.

Dixie sa...

Akkurat nå var det ikke nødvendig med sommerferie, nei! Kunne godt trent noen uker til først! ;)

Kjekt at dere er tilbake på nett, Berit! :) Måtte jo innom bloggen din og se bildene av meg og Dixie! Det var jo faktisk ganske mange! :)

Vi har ikke brukt lever så mye utenom på agilitytreningene vi heller, men denne gangen var de ikke så veldig spennende... Vi får vel prøve å bruke dem enda sjeldnere, kanskje det hjelper... :)

Vi har ikke tenkt så mye på konkurranser og sånt enda. Akkurat nå er det bare en ny måte og trene på som både jeg og Dixie synes er kjekk, så får vi se hvordan det går etter hvert! :P

Nøve sa...

Prøv pannekaker!
Det høres så moro ut med agility :o) Hvis du har noen hinder i hagen, så får du sikkert lokka Ville på "trening" hos deg i ferien. Det er alltid moro med flere.

Dixie sa...

Pannekaker var en god idé! :) Det hadde nok Dixie likt veldig godt! Vi får prøve det neste gang!

Akkurat nå har vi bare fire pinner (til slalom) og en IKEA-tunnell i hagen, men når vi får bygget noen flere hindre (noen hopp og litt sånt), kan det jo være jeg klarer å lokke dem hit... ;)

Gry Viola og Roxie sa...

Så gøy det hørtes ut som dere hadde det!! Mariken skal på valpeshow til søndagen med Roxie, det er 32 valper som skal være med så det blir morro!! Blir nok agility senere nå Roxie blir eldre!!

Ville sa...

Tina; en god nyhet til deg:o)))
Jeg var på formiddags trening går.
Hver onsdag, nesten i hele sommer kan vi gå å trene mellom ll og l2:o)

Blir du med, eller???;o)))

Dixie sa...

Ja!!! Det blir jeg selvfølgelig med på! Men mandags- og torsdagstreningene er stengt i ferien, ikke sant? Var det sånn at du ikke kunne komme i dag?

Ville sa...

Så gøy, da treffes vi helt sikkert på onsdag først kommende formiddag.
Øystein har jo allerede ferie da, lærer hvet du, feigt 2 mndrs. ferie;o) "vel undt". Vi har sittet å lagt planer i kveld for neste uke.
Glemte jeg jo helt onsdagstreningen, vi får håpe at det passer inn, jeg og Ville synes det er sååå gøy:o) snakkes.
Jeg forsto det sånt Tina, man-tors. er stengt i ferien.