fredag 5. juni 2009

Bilder fra Hovden… :)

Her kommer noen flere bilder fra turen vår til Hovden i pinsen, og fra utstillingen i Haugesund på lørdag, som vi var innom på veien…

Gunn Tove og Raiku
Her er Gunn Tove med sin lapske vallhund Raiku… Fargen hans er sååå fin! :)

Utstilling
Etter at Eva forklarte hva jeg skulle gjøre, fikk jeg låne et utstillingsbånd, og prøve litt jeg også… Men nå har vi kjøpt utstillingsbånd her hjemme også, så jeg får nok øve en del til utstillingen på  Biri i løpet av sommerferien!

Bonzo
Bonzo var en finsk lapphund på omtrent 8 måneder, som var på utstillingen, og som Dixie lekte myyye med mens vi var der… Se så like de er!!!

På tur i skogen 2
Og så kom vi til Hovden, der Dixie koste seg på mange kjekke turer ute i skogen!

Drikke vannFoss
Vannet var veldig godt å drikke rett fra elva… :)

Evla
Det var sååå kjekt å komme tilbake til Hovden igjen! Både for oss og for Dixie…

Grave
Dixie fant igjen stedet der hun gravde så mye i høst, og fortsatte med gravingen, bare litt ved siden av…

Hytti!!!
Her er hytta vår, med far på taket! :)

I skogenMan er fortsatt i skauen
Alt steder skulle utforskes og prøves ut, uten snø denne gangen…

Piknik
Mor, jeg og Dixie hadde piknik i skogen på søndag. Vi hadde glemt å ta med godbiter til Dixie, men pålegg var visst godt det også… ;)


Vissent tre...
Det står en del helt visne trær midt mellom de andre trærne…

PlaskidaskiPå en trestammeTur i skauenPinne!
Her er enda flere steder som måtte testes, og pinner som måtte smakes på… :)

Skygge
På terrassen var det godt å finne et kaldt sted å ligge i skyggen!

Ved hytta
Og bak hytta var det også skygge!

VatndrikkelseStein er tøft
Men det aller kjekkeste var nok turene vi hadde langs elva og i skogen! :)

Ut på tur osv
Da koser Dixie seg veeeldig…

Nå er vi forresten i gang med agilitykurs! Jeg og Dixie, og Berit og Ville. I dag var det teori der kurslederen blant annet viste oss litt agility med en av sine fem border collier, og forklarte litt generelt om hva agility er og om hvordan vi kommer til å trene de neste dagene. I morgen og på søndag blir det to hele dager med agilitytrening! Det gleder vi oss VELDIG til! :)

5 kommentarer:

Ville sa...

Så fin Dixie er :o) hun ser litt ulve-aktig ut på noen av bildene:o)))
Lapphunden i sitt rette element, fjellet.

Tina du sa jo at Bonzo og Dixie er like, men det er jo sånn at jeg er usikker er det bilde av Bonzo over teksten: Bonzo var en.......??? hvis det er han, så er de skremmende like:o)

Gry Viola og Roxie sa...

Så fine bilder fra utstillingen og Hoveden. Er ikke helt sikre på pm vi skal til Biri men jeg håper at vi får det til, hadde vært så gøy å treffe dere!!

Ha et fint kurs i helgen!!

Dixie sa...

Berit: Det er Bonzo som er på bildet... De er jo nesten heeelt like! :)

Gry Viola: Håper dere klarer å komme til Biri! Det hadde vært så kjekt å møte dere!

Nøve sa...

Jeg har studert bildene..er det Bonzo som ligger? Det ser ut som om Dixie har sele på seg, ellers er det umulig for meg å se forskjell!! moro.

Håper dere har moro på kurs i helga også!!

Luna sa...

Bonzo var kjempelik dixie ja..! Masse flotte bilder. Kos dere med agility, neste helg er det vår tur! :)