mandag 15. juni 2009

Lapphundtreff!

I går var det lapphundtreff i Sørmarka igjen! :) Vi fikk beskjed om at verken Anne-Liss med Maila og Leia kom, og heller ikke Tommy med eier. Gunn Tove var heller ikke sikker på om hun rakk det, og Ville kom kanskje… Men mor og jeg gikk likevel. Det pleier jo alltid å være noen hunder i Sørmarka! Og Dixie har det like kjekt med alle sammen! ;)

De to

Da vi kom frem, tok det ikke lang tid før vi så Raiku og Gunn Tove komme fra en annen sti, sammen med en bitte liten lapsk vallhund, Vide, og eieren hans. Han (hunden altså) var ca. 3 måneder gammel og viltfarget, og han og Dixie hadde det kjempekjekt! Dixie er fortsatt VELDIG barnslig og leken, og en valp på 3 måneder var derfor HELT perfekt for henne! ;)

Vide

Raiku gikk mest rundt for seg selv og snuste på alt mulig. Han var også veldig klar hver gang det kom en ny hund, og sprang i full fart mot den for å hilse.

Raiku og Vide

Det kom også en dachs på 13-14 måneder innom en stund. Hun het Frida, og ble også en av Dixies favoritter! De to sprang etter hverandre og lekte leeenge. Vide prøvde også å være med, men det var ikke så lett når Dixie og Frida var SÅÅÅ opptatt av hverandre! :P Men Frida gikk etter en stund, og da var det kjekt at Vide fortsatt var der! :)

Dixie, Vide og Frida

Til slutt kom også en golden retriever valp på omtrent 6 måneder. Han og eieren var der da vi hadde forrige treff også, og vi husket dem GODT igjen! Eieren tåler nemlig ikke at andre hunder bjeffer eller springer etter hunden hans, men da han kom bort til mor og hadde veldig lyst på litt godbiter sist gang, sa mannen at hun bare måtte slå til ham! Men det gjorde hun jo selvfølgelig ikke! Derfor bestemte vi oss bare for å gå hjem igjen da han kom denne gangen…

Dixie, Vide og Frida3

Nå blir det ikke flere treff før sommerferien er over, men til høsten er vi nok i gang igjen. Det er jo så kjekt å møte andre lapphunder og eiere! :)

D og FGalningenDixie, Vide og Frida2

God sommer! :)

8 kommentarer:

Christian og hundene sa...

Så gøy når hundene får leke sammen!

Herregud! For en tulling han med retrieveren var! Fyttigrisen! Stakkars hund, jeg hadde blitt lei meg om jeg hadde møtt en som oppførte seg slik mot hunder/hunden sin...

Luna sa...

For en kjekk dag for Dixie :)
Stakkers goldenen ja, det er desverre enkelte der ute som aldri skulle hatt hund! :(

Gry Viola og Roxie sa...

Hei! Så gøy å treffe andre hunder!!
Han med golden kan jo ikke være helt vel bevart. Kansje han liker å bli behandlet på den måten?
Ha en fin uke!!

Dixie sa...

Dixie hadde nok en kjekk dag med de andre hundene, ja! Men jeg syntes så synd på goldenen som hadde en slik eier! Håper han er snillere med den enn det høres ut... :(

Nøve sa...

Den Golden-historia ødela liksom hele dagen deres... Tenk at noen kan være slik, og til og med mot en valp!!! Jeg blir så sinna. Hva kan man gjøre med slike folk??

Nina og Bonnie sa...

Behøver ikke å være så mange for at hundene skal ha det gøy. Artig farger på den lapske. Har jeg aldri sett før.

Og den retriver-eieren hadde fått høre av meg at jeg slår ikke hunder. Sånt tenner mitt temperament. Stakkars hund!

Ville sa...

Så glad Dixie ser ut, virker som hun var virkelig i sitt ess i går:o)))

Fy!!! For en hunde eier, stakkars hund, jeg blir så opprørt av sånt, godt at jeg ikke var der.

Vi hadde det gøy i dag Tina:o)

Jeg legger ikke ut noen innlegg fra agility treningen ennå, håper denne kommer igjennom, nettet ligger nede hos oss fortiden, snakkes.

Dixie sa...

Ja, agility er GØY! :)
Synd at de tar pause i treningene i sommer... :)