mandag 29. juni 2009

Imsland…

I helga var jeg med Marian og familien, inkludert Tessy, til hytta deres på Imsland. Dixie var, som nevnt i forrige innlegg, hjemme med mor, far og Sebastian, og koste seg her, selv om det jo var VEEELDIG varmt…

Hytta på Imsland ligger i en skråning rett ved sjøen, bare høyere oppe, så her var det ekstra varmt! Over 30 grader i skyggen på det meste! Tessy ble selvfølgelig varm hun også, men da gikk vi til en liten strand der hun pleier å bade. Hun ville ikke bade på det stedet vi andre badet, for der var det litt vanskeligere å komme uti! ;)

Men vi hadde det i hvert fall veldig koselig i det fine været. Vi badet og holdt på med mange andre forskjellige uteleker som badminton, trampoline og mye mer…

Her er noen bilder av Tessy fra turen:

Tessy En søt Tess Enda en søøøtitess Hold vakt! SvømmeturTeddevakten Tessy med rockering Tessy og badeballen...

Da vi kom hjem igjen, var mor og Dixie hos Mya (mormor) som bor i samme hus som Marian og familien. Dermed fikk Tessy og Dixie leke i hagen deres en stund, og på grunn av varmen la de seg faktisk ned ved siden av hverandre litt innimellom! Det har de aldri gjort før… :D

Mor, jeg og Dixie kjørte hjem til oss til slutt. Vi var en del ute i hagen, og da MÅTTE jeg jo bare ta noen bilder av Dixie også! ;)

SødipødiDixiePrixDixie! Dixie og blomstene

Vi var forresten hos dyrlegen også i ettermiddag! Dixie forstod hvor vi var allerede FØR vi hadde gått ut av bilen, så hun prøvde så godt hun kunne å holde seg inne i bilen, og hun begynte til og med å skjelve en del! Stakkars… Men vi skulle bare få klippet klørne hennes (det var så lenge siden vi hadde fått til å gjøre det ordentlig, så vi var litt redde for at de hadde blitt litt lange. Men det hadde de heldigvis ikke…). Vi ville også bestille HD-røntging til henne (vi fikk time onsdag 12. august), veie henne, kjøpe light-fôr (hun veier fortsatt et par kilo for mye… ;) også hadde vi en del spørsmål som vi fikk gode svar på… :)

Ha en fin uke! :)

11 kommentarer:

Nøve sa...

Veldig moro å se bilder av Tessy igjen! Vi skulle passe Hannibal (han derre "fetter'n" til Nalle)i sommer, men det ble ikke noe av - dumt! For han kunne sikkert lært Nalle å bade ;o)

Dixie har virkelig tatt av seg vinterfrakken! Syns ikke det ser ut som om ho har noen kilo for mye ;o) Å du, den skjelvinga kjenner jeg igjen...slik gjør Nalle også når han må noe han ikke vil...veldig stakkarslige da!

Nina og Bonnie sa...

Det var mange fine bilder av Tessy. Tenker du savnet Dixie på hytta? Skjønner du måtte ta bilder av henne når du kom hjem.

Synes Dixie ligner på sin mor i ansiktet nå, jeg. Hun har det samme uttrykket i øynene som Ofelia. :0)

Gry Viola og Roxie sa...

Fine Dixie! Sjønner godt at du måtte ta noen bilder av den sjønnheten!! Skal bli rart å værer 2 uker vekk fra Roxie i sommer da vi skal på ferie. Roxie skal vaære hos mine foreldre på hytta, så hun lider nok ingen nød der. Tror nok det blir noen ekstra tlf samtaler for å høre åssen det går med Roxie.
Blir Dixie veldig hoppete og vill når du kommer hjem og har vært borte noen dager?

Ha en fin sommer videre!!

Monica sa...

Hei hei!! Ser ut så dåken har hatt det kjekt i Imsland. Me bur jo bare ca 20 minutter der i fra, skulle jo ha møttes!! Men det kan du vite til neste gang, så kan me jo se ;)

Luna sa...

Høres ut som dere hadde det kjekt på hytta :)
Noen nydelige bilder av Dixie, hun er virkelig vakker :)

Dixie sa...

Nina: Jeg savnet Dixie innimellom, men det var jo bare én hel dag, da, og jeg visste jo at hun hadde det bra hjemme!

Det blir verre når vi reiser til Englang i morgen, og skal være borte til neste torsdag... Men da er i hvert fall Sebastian hjemme med henne, og hun skal få gå tur med Tessy hver dag. Så det går nok fint det også... :)

I det siste har Mor og jeg faktisk også snakket en del om at Dixie ligner på Ofelia i ansiktet! Gratulerer med 1,5-årsdagen til Charlie! :D

Gry Viola: Roxie kommer nok til å ha det fint på hytta til foreldrene dine! Men jeg forstår godt at dere kommer til å savne henne likevel!

Dixie blir vanligvis veldig vill og hopper mye når noen kommer hjem etter noen dager, men denne gangen møtte hun Tessy samtidig, så da måtte hun jo ha tid til begge to! God sommer til dere også!

Monica: Jeg trodde dere bodde i det området, men at det var SÅ nær visste jeg ikke! Kanskje vi kan treffes en annen gang!? Det hadde vært kjekt! :D

Gry og Millis blogg sa...

Så fine bilder av både Tessy og Dixie!!I likhet med Nøve synes jeg ikke det ser ut som om Dixie har noen kilo for mye jeg.... Ofelia er en av de flotteste lapphundene jeg vet om, jeg er veldig betatt av henne, og Dixie har virkelig uttrykket hennes:o)

Ha en flott tur til England!

Nøve sa...

God tur til England :o)))

Gry Viola og Roxie sa...

God tur til England og kos deg masse!!

Ville sa...

Så fine bilder av badeanden Tessy:o) tipper du hadde det gøy på Imsland.

Du er nok i England nå tenker jeg, laaangt borte fra din søte gode Dixie.
Veier hun for mye ennå???hun ser ikke sånn ut.
Ser ut som om at den vakre kraven hennes er iferd med å vokse ut igjen nå.
Nå kjenner jo ikke jeg Ofelia da, men jeg ser at Dixie har fått et nytt utrykk i øynene, ser liksom litt sånn stolt ut:o)
Er hun mer voksen i oppførselen fortiden eller?
Skal bli kjekt å se henne igjen, tror det blir lenge til. Jeg jobber hele neste uke, også helgen, men har noen dagvakter da. Kanskje er dere kommet hjem så kunne vi tatt en ettermiddagstur i sammen før vi reiser på ferie:o)

Dixie sa...

Berit: Ja, hun veier nok et par kilo for mye ennå... Men nå har vi kjøpt light fôr som kanskje kan hjelpe litt... :P

Hun oppfører seg egentlig ikke mer voksent enn før, men hun og Tessy har faktisk begynt å bli litt roligere sammen. I hvert fall inne... :D

Vi kommer hjem igjen på torsdag, så etter det har vi tid! Det hadde vært koselig å fått det til før dere reiser! :)

Til alle sammen: Jeg får ikke lest eller skrevet så mye her i bloggen mens vi er i England/Skottland, men når vi kommer hjem skal jeg prøve å få med meg det meste som har skjedd i hvert fall!